zaterdag 28 juli 2012

Japans bezoek

Halverwege de middelbare school kreeg ik, via een vriendinnetje uit mijn klas, ineens een Japanse penvriendin. Mijn klasgenootje had er zelf al een, en haar vriendin wilde ook wel graag schrijven met een meisje in Nederland. Dat werd ik dus. Gaandeweg gingen mijn vriendin en ik allebei met beide meisjes schrijven. We werden ouder, gingen studeren en werken. We schreven wat minder frequent en vooral e-mails in plaats van brieven op speciaal versierd briefpapier (meestal roze en met mangapoppetjes vanuit Japan), maar aldoor hielden we contact. 

Afgelopen week was één van de Japanse penvriendinnen (die inmiddels naar Amerika is verhuisd) in Nederland met haar man en dochter. Ze was 'in de buurt' vanwege een bruiloft in Duitsland. Wij wilden hen natuurlijk graag ontmoeten en wat van Nederland (Amsterdam in dit geval) laten zien. Zo voeren we met hen in de stralende zon op een rondvaartboot door de Amsterdamse grachten. Door de overkapping op de boot kon ik helaas niet echt foto's maken van het uitzicht. Niettemin grappig om eens zo'n tochtje te maken als een echte toerist. Bovendien was het erg leuk mijn penvriendinnetje en haar gezin te zien.

1 opmerking:

  1. Mijn god, zoooo leuk. Na al die jaren. En helemaal echt uit Japan.
    Geweldig..

    BeantwoordenVerwijderen