vrijdag 10 juni 2011

Bij het kanaal naar links

Kort geleden waren we naar de nieuwe voorstelling van Alex van Warmerdam, 'Bij het kanaal naar links'. Al dagen zit ik te broeden op wat ik daar nou eens voor intelligents over kan schrijven op dit blog. Ik merk dat ik de lat hoger wil leggen voor mijn schrijfseltjes, maar des te minder valt er hier te lezen. Misschien moet ik gewoon alleen maar zeggen dat het mooi was. En dat er geweldig in werd geacteerd, vooral door Pierre Bokma. Maar ook door Annet Malherbe bijvoorbeeld. Het verhaal ging over de laatste zes blanken, die in onmin met elkaar leven en voor de keuze staan zich wel of niet met elkaar te verzoenen, tot behoud van het blanke ras. Een heerlijk bizar verhaal, bij vlagen erg grappig ook. Hoewel ik eigenlijk nog wel iets absurders had verwacht. Meer zwarte humor misschien. Niettemin hebben we genoten, Beer en ik. Van Warmerdam neemt je weer mee in zijn eigen universum, vol rare intriges en karakters. Nu maar hopen dat zoiets straks nog gemaakt kan worden, met de kaalslag in de culturele sector die de regering in petto heeft, zoals vandaag bekend geworden is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten