donderdag 13 september 2012

Onverwacht bezoek

Mijn pc op kantoor: vrolijk versierd met Sneeuwwitjefiguren
Vorige week kwam oud-collega M. even langs op kantoor. Zomaar, als verrassing, met wat lekkers bij de koffie. We zitten in hetzelfde schuitje, maar zij is wat eerder vertrokken. Ze had zoveel ballen in de lucht te houden, daar kon het werk en dan tegelijk moeten solliciteren naar een nieuwe baan niet meer bij. Ze zat echter wél boordevol plannen voor werkzaamheden die ze wilde gaan doen en bedrijfjes die ze wilde opzetten. Het ene idee leek me wat realistischer dan het ander, maar ik was toch wel erg benieuwd hoe het verder zou gaan met al haar plannen. 

Het was superleuk om haar weer te zien, niet alleen om te horen hoe het met al haar activiteiten stond, maar ook omdat haar enthousiasme zo aanstekelijk kan werken. Hoewel haar plannen nog meer handen en voeten moeten krijgen, was ze heel positief en een stuk opgeruimder dan toen ik haar voor het laatst zag. Zoals ze het beschreef, zit ze in een web van inspirerende mensen die net als zij plannen hebben om het nodige te ondernemen, en wellicht hun krachten te bundelen. "Vanaf nu neem ik elk initiatief dat op mijn pad komt serieus," vertelde M. enthousiast. Ik kreeg er meteen energie van, wat doorwerkte in de rest van mijn werkdag. Hoewel ik blij ben met mijn eigen behoedzaamheid, zou ik af en toe toch wel wat meer van zulk enthousiasme willen hebben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten