woensdag 24 augustus 2011

Lunchpauze - By Popular Demand (BPD)

Op de hoek waar de Spuistraat en de Raadhuisstraat samenkomen, zit de cadeauwinkel By Popular Demand. Van buiten heeft het pand enkele mooie historische details, maar die vallen nauwelijks op vergeleken bij de drie grote etalageruiten waarachter zoveel hippe spullen te zien zijn. Handige keukenhulpjes, artistiek schrijfgerei, originele kaarten, kekke tassen... altijd inspirerend om zoveel moois bij elkaar te zien staan. Als ik iemand wil verrassen met een hip, origineel cadeau, weet ik dat ik hier kan slagen. Vaak als ik hier loop te snuffelen, zie ik een leuke gadget waarbij ik meteen denk: ‘oh, dat is echt wat voor ... (persoon X)’. Het gebeurt dan eerder dat ik een goede gelegenheid moet bedenken om diegene het bewuste cadeautje te geven, dan dat ik hier niet weet wat ik moet kopen. 

Behalve allerlei hippe en grappige spullen voor op kantoor, in de keuken of waar dan ook, verkoopt By Popular Demand ook een bescheiden assortiment boeken. Dit zijn voornamelijk glossy kookboeken met één thema (bijvoorbeeld groente, cupcakes of sushi) maar af en toe zit er ineens iets grappigs of aparts bij, zoals een zakboekje over etiquette (ik weet al wie ik daarmee aan het lachen ga krijgen, hihi).

Overigens moet ik me ook erg inhouden om hier niet standaard met een cadeautje voor mezelf naar buiten te komen, want heel goedkoop is het allemaal niet. Dat is ook geen wonder, want ze verkopen hier veel hippe merken: La Marelle, Werkhaus.de, Kikkerland, Derrière la Porte, Blafre etc.  Maar oh, wat zijn die themasetjes koelkastpoëzie toch leuk...


Alle eerdere lunchpauzes nog eens lezen? Klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten