woensdag 4 april 2012

Paaspretjes

Je kunt over Pasen heel diepzinnige verhalen ophangen: dat het verhaal van de kruisiging en wederopstanding van Jezus verwijst naar inwijdingsrituelen, die ook vandaag de dag nog gehouden worden; dat Pasen een lentefeest is en paaseieren het symbool zijn van vruchtbaarheid en nieuw leven; of dat de paashaas een haas is vanwege zijn vredelievende, zachtaardige karakter...

Maar dit jaar vier ik met Pasen ook mijn verjaardag. Ik ben al vaker op Goede Vrijdag jarig geweest, maar nog nooit echt met Pasen zelf. Meestal ben ik niet zo van paasversierselen op mijn verjaardag: het is tenslotte mijn verjaardag en Pasen vieren we wel op een andere dag (en ik hou er dan ook niet van om paasdingen voor mijn verjaardag te krijgen, hint, hint ;-)). Maar nu ik dan zo pontificaal op tweede paasdag jarig moet zijn, geef ik me er maar een keertje aan over. Ik heb dit mooie paasbord gekocht met Gouden Boekje-illustraties, paaseitjes, paaskoekjes, paasservetten, het kan allemaal niet op. En ik schep er zowaar veel plezier in om mijn paasverjaardag voor te bereiden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten