zondag 29 april 2012

Rabarberprutje met aardbeien

In de Albert Heijn hebben ze altijd veel meer (en ook een diverser aanbod van) verse groenten dan in de goedkope supermarkt waar wij doorgaans boodschappen doen. Toen ik laatst weer eens in de Albert Heijn was, was ik dan ook aangenaam verrast bij het zien van die heerlijke bossen rabarber. Daar moest toch iets lekkers mee te maken zijn! 


Geen idee verder hoe je zoiets klaarmaakt, maar een mooie foto kun je er sowieso van maken. Ik vind 't wel een landelijk gezicht, zo'n bos rabarber. Qua bereiding dacht ik al snel aan een combinatie met de eerste aardbeien die ik net in huis had gehaald. Met zwaailichten werden ze gepromoot bij de paupersupermarkt, dat dan weer wel... 



Gelukkig denkt Appie aan huisvrouwen zoals ik, die overstag gaan bij zo'n pittoreske bos roze stengels, maar die vervolgens geen idee hebben wat ze ermee moeten doen. "Wassen en in stukjes snijden. Vijf minuten koken met drie eetlepels water en suiker," stond er op het aanhangende kaartje. 


Dankbaar bracht ik dit advies meteen in de praktijk. 


En ja hoor, na een paar minuten op hoog vuur begon het er al echt als rabarbercompote uit te zien. Tijd voor mijn experiment: in stukjes gesneden aardbeien erdoor; klein beetje prakken. Oh, en mensen... wat jammer toch dat ik geen geurtjes kan uploaden op dit blog...


En dan heb je dus een pan vol heerlijke aardbei-rabarberprut waar je van alles mee kunt doen. 

Uiteraard kun je het zo opeten, maar wij deden het door wat vanilleyoghurt. Daarna hadden we nog heel veel prut over, dus bakten we ook nog aardbei-rabarberflapjes met bladerdeeg. Die flapjes waren ook erg lekker, maar zagen er niet uit. Niet fotogeniek genoeg dus, daarom nog maar een fotootje van de yoghurt: 


Volgende maand weer een serieus recept!

1 opmerking:

  1. Fijne blog maareuh...rabarber moet je krijgen van de buren of zo, smaakt eens zo lekker ;-) Ik kijk nog even verder en zal je wat volgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen