woensdag 27 juli 2011

Lunchpauze - Rood

Als je in het centrum van Amsterdam werkt, hoef je je nooit te vervelen tijdens je lunchpauze. Meestal lunch ik samen met collega’s op kantoor, maar soms ga ik een half uurtje shoppen. In deze rubriek vertel ik jullie elke week over één van de leuke adresjes waar ik graag even in mijn pauze naartoe ga.

Rood is een schattig winkeltje in de Amsterdamse Warmoesstraat.  Het is opvallend dat deze straat vol coffeeshops, sexwinkels en andere stomme dingen voor toeristen toch een paar bijzonder leuke winkeltjes herbergt. Eén ervan is dus Rood, waar je vrolijke kitsch en schattige cadeautjes kunt kopen. Kleding, tassen, servies, flamencoschoenen en allerlei andere spullen waarvan je van tevoren niet kon bedenken dat je ze nodig had, maar die toch wel errug leuk zijn. Het aanbod in deze winkel is dus veelzijdig, maar alle producten hebben één overeenkomst: de kleur rood. Uit de verte zie je al aan alle op straat uitgestalde koopwaar dat het er een gezellige boel is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten