vrijdag 18 maart 2011

Goed nieuws uit Japan

Vandaag kreeg ik een mailtje dat alles in orde is bij mijn penvriendinnetje en haar gezin. Ik ken Tomoko al sinds de middelbare school, toen we via klasgenootjes elkaars adressen kregen. Ik kreeg van haar altijd brieven op superschattig briefpapier van Hello Kitty, Nijntje of Doraemon, vaak vergezeld van foto's van haar in schooluniform of met vriendinnen in Tokyo Disneyland. Tegenwoordig sturen we elkaar nog wel eens een e-mail. Met kerst kreeg ik nog een prachtige kaart en foto's van haar. Daar had ik natuurlijk al veel eerder voor moeten bedanken, maar door de verhuizing was het er nog niet van gekomen. Om nu, naar aanleiding van de aardbeving enzo, ineens heel belangstellend te gaan informeren of alles wel goed was met haar, vond ik een beetje hypocriet. En daarbij, als er iets met haar gebeurd was, zou ze waarschijnlijk mijn mailtje niet eens kunnen lezen of mijn brief kunnen ontvangen. Toch maakte ik me zorgen... Gelukkig mailde ze vandaag dat alles in orde is. Ook stuurde ze me deze schattige foto van de eerste verjaardag van haar zoontje (hij houdt één vinger op om te laten zien hoe oud hij is). Ik heb natuurlijk meteen een lange mail teruggeschreven!

1 opmerking: