zaterdag 12 maart 2011

Prijsbewust en duurzaam


Beer en ik hebben een aardig goede verdeling van de huishoudelijke taken. Hij houdt niet van koken en boodschappen doen. Ik wel, dus dat heeft hij uitbesteed aan mij. Ik vind wasmachines ingewikkeld. Beer vindt daar geen kunst aan, dus die taak is toebedeeld aan hem. Verder hebben we de afspraak 'Wie ziet dat iets vies is, moet het schoonmaken.' Dat ik misschien iets vaker zie dat iets vies is, is een ander verhaal (als ik hem vraag iets schoon te maken als ik zelf naar kantoor moet, doet hij het overigens altijd wel). Van het boodschappen doen en koken geniet ik meestal erg. Vooral als ik vrij ben en alles op mijn gemakje kan doen. ik doe Beer vaak verslag van mijn winkelbezoek en gebruik daarbij nogal eens de term 'gezellige supermarkt', wat hij dan een contradictio in terminis vindt.

Met deze boodschappenvangst was ik weer heel tevreden: een mooi evenwicht in enerzijds prijsbewuste en anderzijds duurzame producten. En het zijn voor een groot deel nog gezonde spullen ook. Ik ben best trots op mezelf als ik er weer in slaag om dat in balans te krijgen. Vandaar dat er maar even een foto van gepost moet worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten