zondag 4 maart 2012

En dan nog iets...

'En dan nog iets...' stond er in de onderwerpsregel van het mailtje van mijn schoonmoeder. Ik keek in de prullenbak van mijn mailbox of ik misschien een mailtje gewist had, dat hieraan voorafging. Daarna nog even terugbladeren in mijn inbox... waar was dit een vervolg op? 

Toen ik uiteindelijk het berichtje maar daadwerkelijk openklikte, zag ik dat het ging om het nieuwe boekje van Paulien Cornelisse, dat de titel 'En dan nog iets' draagt. Haar vorige boekje, 'Taal is zeg maar echt mijn ding',  vond ik supergrappig en ook haar cabaretvoorstelling die ik recenseerde voor TheaterCentraal.nl (helaas niet meer in de lucht), vond ik erg vermakelijk. 

Mijn schoonmoeder wist dat en vroeg daarom in haar mail of ik dat boekje graag wilde hebben. "Niet zelf kopen, hoor!" zei ze in haar mail. "Als je wilt, krijg je dat van ons." Ik wist nog niet eens van het hele bestaan van het boek, maar vond dit natuurlijk een superlieve actie en was meteen nieuwsgierig. Een paar dagen later viel het boekje bij ons op de mat... en het is minstens zo leuk als het vorige. Pauliens taal-observaties en komische gedachten hierover stemmen me regelmatig tot hardop gegniffel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten