donderdag 15 december 2011

Deze week zag ik...kerstsfeer

De NS-stations waarvan en -naar ik dagelijks heen en weer forens, zijn sfeervol verlicht en getooid met allerlei kerstversiersels. Ook de winkels om me heen zijn in kerstsferen, vooral de grote etalagematerialenwinkel waar ik dagelijks langsloop straalt uitbundig van de kerstkitsch (want dat is het natuurlijk wel).
In onze brievenbus vonden we een lief envelopje met 'voor de buren' erop. Een schattige kaart van ons buurvrouwtje dat ik nooit spreek, maar die altijd zwaait wanneer ze langs ons raam loopt om te gaan sporten terwijl ik sta te koken. Een dag eerder kwam al een lieve kaart met 'vrolikste kersfees' uit Zuid-Afrika en vandaag een met roze lint versierde doos met daarin een oerlelijk maar oh zo goed bedoeld kerstcadeautje uit Tokio: tekens van verbondenheid met mensen ver weg en dichtbij. Wat word ik daar blij van!



Kijk mee met de andere DWZI'ers bij Merula

4 opmerkingen: