vrijdag 28 oktober 2011

Deze week zag ik... een boekenmarkt

"Als jij nou iets moest inleveren voor een beurs voor een goed doel, wat zou je dan geven?" legde mijn collega me voor. Ik dacht aan de stapel boeken die Beer juist geselecteerd had om naar De Slegte te brengen. Het idee van een boekenbeurs was snel geboren. Boeken, kennis...welk goed doel zou daarbij passen? Het werd de IMC Weekendschool, dat kwam weer doordat ik meteen aan dit interview met Vincent Icke moest denken.

Op mijn werk hebben we een MVO-commissie. MVO staat voor Maatschappelijk Verantwoord Onder-nemen. Dat is ondernemen volgens de 3 P's: people, planet, profit. Kort gezegd houdt het in dat je probeert zo duurzaam en maatschappelijk betrokken je werk te doen. Nu is ons bedrijf echt ontzettend duurzaam: we hebben allerlei keurmerken voor milieuvriendelijkheid, iedereen komt met het OV, de fiets of te voet naar kantoor en nog zo wat van die dingen. Dingen waar veel mensen voor zouden moeten strijden als ze in een MVO-commissie zouden zitten, zijn bij ons al gemeengoed.

De milieuvriendelijkheid van ons bedrijf is één van de dingen waardoor ik er destijds ben gaan solliciteren, dus toen ik daar actief aan kon bijdragen door me kandidaat te stellen voor de MVO-commissie, heb ik dat meteen gedaan. Samen met een collega maak ik nu een jaar lang deel uit van deze commissie. Elk jaar zijn het weer andere collega's en die mogen helemaal zelf invullen wat ze gaan doen op het gebied van MVO. In ons geval mag het allemaal helaas niets extra kosten. Jammer voor sommige van onze ideeën, maar het maakt je ook inventief en op die manier leer ik er misschien nog wel meer van dan wanneer er wel een budget voor was. Eén van onze lowbudget-acties was dus de boekenmarkt van afgelopen week.


Deze week zag ik is een initiatief van Daan en Roos.

2 opmerkingen: