woensdag 21 september 2011

Lunchpauze - Saskya & Co


In het gedeelte van Amsterdam waar ik werk, zijn behalve de leuke winkeltjes die ik hier bespreek helaas ook erg veel van die standaard souvenirwinkels. Ik zou mijn lunchpauze dagelijks kunnen doorbrengen in een andere souvenirwinkel, op zoek naar zo'n 'hippe' muts met wietplantmotief of zo'n fantastische tas met 'Amsterdam' erop. Ach, het maakt eigenlijk niet zo veel uit wat het is en hoe smakeloos, als je er maar aan kunt zien dat je in Amsterdam geweest bent. Natuurlijk heb ik een hekel aan dit soort toeristenmeuk, en ook aan het soort toeristen dat dit koopt trouwens. Dagelijks zie ik wel van die groepjes jongeren die alleen maar naar Amsterdam komen om te blowen, te zuipen en een bezoekje te brengen aan het 'red light district'.  Doorgaans zijn ze te herkennen aan het lawaai dat ze maken en aan het volstrekt negeren van andere weggebruikers. Tsja, als alle musea verbouwd en gesloten worden, trek je als stad natuurlijk ook amper andere mensen aan.

Maar er is hoop! Er is een souvenirwinkeltje dat best lollige spullen heeft, namelijk Saskya & Co. Veel met Nijntje en bijvoorbeeld rompertjes met een fietsverkeersbord erop. Dat vind ik dan wel weer grappig. Ik kom er altijd langs als ik in mijn lunchpauze naar de Haarlemmerstraat loop en vice versa, en daarom krijgt dit grappige winkeltje hier een plekje. Ik kom er eigenlijk nooit, want ik heb geen souvenirs nodig. Misschien moet ik er eens iets voor mijn Japanse penvriendinnetjes kopen...


Klik hier om te lezen over eerdere lunchpauzes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten