vrijdag 3 februari 2012

Deze week zag ik... baby's


Deze week zag ik relatief veel baby's, onder andere één bij een kraamvisite. Voor het nieuwgeboren kindje maakte ik weer een knuffelpopje. Een paarse dit keer, want ik wist dat de moeder ook het één en ander aan paarse spulletjes voor het kleintje had gemaakt (onder andere een gehaakte kat, waar mijn popje meteen vriendschap mee sloot).

Zo'n klein kindje is echt superschattig. En als ze groter worden natuurlijk ook: dan gaan ze leren lopen, spelen ze met zoveel fantasie en gaan ze grappige dingen zeggen en... u begrijpt, ik voel mij als een verjaardagstaart die nodig aangesneden moet worden (dat komt niet speciaal door al die baby's hoor, heeft vooral ook met allerlei andere dingen te maken). En die passage uit 'Elementaire Deeltjes' van Michel Houellebecq speelt weer door mijn hoofd:

"Onze ellende bereikt zijn hoogtepunt pas wanneer we de praktische mogelijkheid van het geluk in een niet al te verre toekomst zien blinken."

Ach... laat ik niet zo pathetisch doen. Zo ellendig is het allemaal niet.

Kijk mee met de andere DWZI'ers bij Merula


5 opmerkingen: