woensdag 15 februari 2012

Radio

Op kantoor luisteren we altijd naar BBC Six Radio. Heel makkelijk te ontvangen via internet, en dan laat mijn collega de muziek via haar computer door de boxen van de stereo lopen. Hoewel er onderdelen van ons werk zijn waar ik liever geen muziek bij zou hebben, is BBC Six Radio een erg leuke zender. Ze draaien er soms van die liedjes uit mijn tienertijd (jaren negentig) die ik al bijna weer vergeten was, maar waar ik dan ineens superblij van kan worden. Meteen komen er dan ook allemaal herinneringen boven. Ik vraag me wel eens af hoe het komt dat je herinneringen ineens zo levendig kunnen worden door zo'n liedje, of bijvoorbeeld door een geur. Is het omdat je geluid en geur opnieuw moet beleven, en als je bijvoorbeeld naar een foto kijkt, dat belevingsaspect minder is? Hieronder een voorbeeld van zo'n mooi doch bijna door mij vergeten liedje, onlangs weer gehoord op Six Radio. Welke herinneringen heb jij hieraan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten