maandag 6 februari 2012

Sneeuw en slippers

Terwijl Beers studeerkamer dit uitzicht bood en hij kort daarna eropuit trok om nog meer mooie sneeuwfoto's te gaan maken, probeerde ik nog wat meer werk te maken van die grote schoonmaak van Maria Lichtmis

Ik vind sneeuw erg mooi om naar te kijken en heb dan ook genoten van de foto's die Beer gemaakt heeft, maar als het niet nodig is, begeef ik me er liever niet in. Nadat ik vrijdagavond van half zes tot pak 'm beet tien uur 's avonds bezig was geweest om thuis te komen met de trein had ik m'n portie sneeuw wel weer gehad. Het is een prachtig gezicht en ik kan ook erg genieten van de aanblik van in de sneeuw spelende en schaatsende kinderen, maar je moet niet ergens heen willen met dit weer.

Een extra reden dus om vast te houden aan die 'grote schoonmaak'. Erg rigoureus werd het overigens niet, maar wel vond ik dingen terug, zoals twee paar slippers. Mijn bloemenslippers heb ik gewoon gekocht omdat ik ze mooi vond, maar mijn blauwe slippers hebben een verhaal. Ik kocht ze speciaal voor onder de douche in het studentenhuis van Beer, voor als ik bij hem bleef slapen. Bij de aanblik van de slippers dacht ik terug aan hoe spannend dat was om bij hem te gaan logeren, hoe we geen moment van elkaars zijde weken en aan de nachtelijke gesprekken die we hadden. Hoewel we wezenlijk niet zijn veranderd, maakt samenwonen je relatie toch anders. Het heeft veel voordelen, maar het was toch heel leuk om éven terug te denken aan die bijzondere tijd waarin we zo naar elkaar verlangden als we elkaar een paar dagen niet zagen. Toch ben ik blij dat ik Beer nu geen dag meer hoef te missen!

2 opmerkingen:

  1. :) Ik kom via Simone van Olst op je blog terecht....en volgens mij zijn we bijna buren! Dit stukje park daar heb ik al heel wat voetstappen staan......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marieke, wat grappig zeg, om op deze manier via het wereldwijde web een buurtgenoot te treffen!

    BeantwoordenVerwijderen